Klachtenreglement
De medewerkers van De Brug doen hun uiterste best iedere behandeling goed te laten verlopen en alle administratieve procedures correct af te wikkelen. Voor het geval je meent dat er een fout is gemaakt of dat je meent te worden benadeeld, kent De Hoop een klachtenregeling zoals bedoeld in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Klachten kunnen laagdrempelig kunnen ingediend via klachten@debrughelpt.nl.
Bijlage: Klachtenreglement 03-2019
Patiëntvertrouwenspersoon
De patiënten vertrouwenspersoon (pvp) van de telefonische helpdesk van de stichting PVP geeft advies over de rechtspositie van ggz-patiënten. De helpdesk geeft ook advies als een patiënt een klacht heeft over zijn behandeling of over de manier waarop medewerkers van de instelling met hem of haar omgaan.
De helpdesk is op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 uur en 16.00 uur en op zaterdag tussen 13.00 en 16.00 uur bereikbaar voor cliënten via 0900 - 444 8888 (10 cent per minuut bovenop regulier belkosten). Op maandag t/m donderdag is er tevens de mogelijkheid om tussen 19.00 en 21.00 uur te chatten met de helpdesk. U kunt uw vraag of klacht ook mailen via helpdesk@pvp.nl. U ontvangt binnen maximaal twee werkdagen antwoord.
Op de website van de Stichting PVP is ook veel informatie vinden, bijvoorbeeld over uw rechten of een voorbeeldbrief voor het inzien van uw dossier of het indienen van een klacht: https://www.pvp.nl.