Na jouw aanmelding bij het loket kun je wachten in de wachtruimte. Je wordt vanzelf opgehaald.
Lust je koffie/thee/water?
Je kunt een koffiekop/theeglas/waterbeker ophalen bij de receptie, deze kun je daar ook weer inleveren.
Jouw jas kun je links om de hoek ophangen. Daar bevindt zich ook het toilet.
In het rek aan de muur in de wachtruimte kun je ook enkele folders vinden.
Je kunt deze gratis meenemen.
Op en vanuit verschillende locaties in Katwijk en de regio Duin- en Bollenstreek kunnen onze cliënten dagelijks rekenen op de onvoorwaardelijke inzet van al onze medewerkers. Van administratie tot begeleiders en van inloopmedewerkers tot behandelaren, wij staan allemaal dagelijks voor u klaar! De Brug Helpt!
Polikliniek
Elke werkdag van 09:00 tot 17:00
Inloophuis
Elke werkdag van 09:00 tot 15:00
Zaterdag van 10:00 tot 12:00
De Brug Kringloop
Maandag gesloten
Di t/m vr van 10:00 tot 17:00
Zaterdag van 09:30 tot 16:00
Ben je met de auto? Dan willen wij jou vriendelijk verzoeken om deze te parkeren in de parkeerhavens aan de Groen van Prinstererweg, Van Houtenstraat of op het nabijgelegen parkeerterrein Winkelcentrum Hoornesplein (en dus niet in de Schaepmanstraat). Indien je de auto nu wel aan de Schaepmanstraat hebt geparkeerd, wil je dit dan voor jouw volgende afspraken doen op de genoemde parkeerplekken?
De Brug is telefonisch te bereiken op nummer 0714033733. Buiten kantooruren word je doorgeschakeld naar de bereikbaarheidsdienst. Dit is geen crisistelefoon. Bel in geval van een crisis jouw huisarts of huisartsenpost. Deze schakelt de crisisdienst in jouw regio in.
Voor afspraken die niet of niet op tijd (minimaal 24 uur van tevoren) door jou worden afgezegd kunnen kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten worden niet door jouw zorgverzekeraar vergoed.
Klachtenregeling
Ook bij De Brug kun je tegen zaken aanlopen, waarvan je melding wilt maken of een klacht over wilt indienen.
De melding of klacht gaat altijd eerst via de klachtenbehandelaar informele klachten, e-mailadres klachten@debrughelpt.nl
Een klacht kan ook nog worden overgedragen aan / opgeschaald naar de onafhankelijke externe klachtenbehandelaar van De Hoop ggz.
De Brug heeft een cliëntenraad. Ideeën en vragen zijn van harte welkom!
Je kunt rechtstreeks mailen naar de Cliëntenraad via:
clientenraad@debrughelpt.nl
Behandelingen bij De Brug worden vergoed, maar let wel op de volgende zaken:
1 Je betaalt eerst een verplichte eigen risico van 385 euro (of meer als je voor een vrijwillige eigen risico hebt gekozen)
2 Daarna worden pas je behandelingen vergoed
3 Als je behandeling doorloopt in 2025, betaal je zowel in 2024 als in 2025 je (vrijwillige) eigen risico
4 Er is een optie om je eigen risico gespreid te betalen, check dit met je zorgverzekeraar
Als je bij ons in 2024 nieuw in zorg komt en je over de jaargrens van 31 december heen gaat en je behandeling loopt door in 2025. Houdt er dan rekening mee dat je zorgverzekeraar zowel in 2024 als in 2025 je eigen risico in rekening brengt. Behalve als je (vrijwillige) eigen risico al in 2024 bereikt is, dit kun je checken op de site van je zorgverzekeraar.